2 Aralık 2012 Pazar

Ayın Biri Kilisesi

Dün bir çılgınlık yapıp Unkapanı'ndaki Ayın Biri Kilisesi'ne gittim. Kilisenin en büyük özelliği her ayın birinci günü ziyaretçi akınına uğruyor olması. Malumunuz ben de bu tarz aktivitelerden eksik kalmam gidip bir bakayım dedim neymiş ne yapılıyormuş burada diye...

Bu ayın biri Cumartesi gününe denk gelmesine rağmen, hafta sonu falan demedim uykumdan feragat ettim sabahın köründe kalktım Unkapanı'na gittim. İçeri girmemle şok olmam bir oldu zaten bir dünya insan sabahın 9'unda çoktan kilisede yerini almıştı. (Böyle bir kilisenin varlığını tek duymayan benmişim herhalde deyip bir de kendimi kötü hissettim.)


Bu kadar insanın burada toplanma amacı neymiş diyecek olursanız eğer hemen söyleyeyim kilisenin içinde toplanıp ibadet etmek falan değil tabi:) Çocuk isteyen, koca isteyen, iş isteyen, para isteyen, ev isteyen, kısacası bir dileği olan herkes koşup gelmiş buraya. Her ayın birinde burada gelip kendi inancına göre dua edip, dileklerini dileyen bir sürü insan...

Kilisenin içinde, her kilisede olduğu gibi dileğini dileyip mum yakanlar için geniş bir bölüm var. Mum yakmak için bekleyenlerin sırası ise kilisenin dışına kadar uzuyor... Onun dışında işin en ilginç tarafı şu, kilisede her dileğin için bir anahtar alıyorsun(iş biraz ticarete dökülmüş ama neyse o konuya girmeyeceğim), neye niyet edip alıyorsan dileğin olana kadar aldığın anahtarı saklıyorsun. Hatta sonra dileğin olduktan sonra (ki dileği olmuş bir dünya insan vardı orada) anahtarları geri bırakmaya geliyorsun, tabi yanında gönlünden ne koparsa hediye getirmeyi de unutmuyorsun. Zeytinyağı, ekmek, çikolata getirenleri gördüm mesela...



















Onun dışında anahtarın formülü şu, kişiden kişiye, inanıştan inanışa değişmekle birlikte kimisi orada özel bölmeler var oraya oturup anahtarın üzerine bir nevi okuyup üflüyor:) Kimisi anahtarı alıp çıkıp gidiyor. İşin en ilginç ve izlenmeye değer tarafı ise şimdi geliyor...
Kilisenin duvarlarında İsa'nın resimleri, ikonları, tabloları ve Hıristiyanlığa ait semboller var. Bu semboller duvarlara boydan boya dizilmiş ve bir çerçevenin içine konmuş. Çerçevelerin kenarında ise ufak bir kilit var. Müslüman, Hıristiyan, genç, yaşlı, çoluk çocuk dileği olan kim varsa bu aldığı anahtarları tek tek bu ikonların önüne gelerek o kilidin üzerinde gezdiriyor, yada çerçevenin etrafında döndürüyor vs. vs. kimin neye nasıl inandığına bağlı olarak bu eylemler değişiyor. Mesela ben onların fotoğrafını çekmekle yetindim:)
İsa tablolarının önünde dua eden başı bağlı teyzeleri görünce şok olmadım desem yalan olur:)

Bu ikonlar alt kata kadar iniyor, insanlar bu sırayı takip ederek dua okuyor, dilek diliyor. Alt katta ise bir ayazma var. Eline pet şişesini alan gelmiş, kutsal su diye doldurup evlerine gidiyorlar. (Bu suyu içince ishal olan varmış aman diyeyim, ben oradakilerin yalancısıyım.) İshal olma korkusuyla suyu içmeyip elini yüzünü yıkayanlar da var tabi...

Alt katta özel bir bölüm var orada Hıristiyanlar dua edip İsa resimlerinin önüne çiçek, mum atıyorlar. Kilisede en beğendim kısım orasıydı. Onun dışında tabi her kilisede olduğu gibi bir papaz dileklerinizin olması için size temennilerde bulunuyor.

Aslında işin en güzel kısmı hiç bir din, dil, ırk ayırımı olmadan bir çok insanın orada bir araya gelip sinerji yaratması, kendi inancında dua etmesi... Yan yana duran iki insandan biri istavroz çıkarırken, diğeri ellerini yukarı doğru açıyor ve dua ediyor. 

İşte böyle... Eğer sizin de bir dileğiniz varsa bir sonraki ayın birinde bu kiliseyi bir ziyaret edin derim ben, oranın çok farklı bir enerjisi var. 
Ha bu arada ben de adettendir deyip gitmişken bir mum yaktım tabi, dileğim olursa sizi haberdar ederim, siz de beni haberdar etmeyi unutmayın:)

Tüm dileklerinizin gerçekleşmesi dileğiyle...




1 yorum:

  1. Tam olarak nerede? Sanırım ikinci bilmeyende benmişim bugün öğreneceğim :) birde dileginiz oldumu acaba?

    YanıtlaSil